Krótkie spojrzenie na rynek upominków i gadżetów reklamowych
Rynek upominków i gadżetów reklamowych to rynek stabilny, o solidnych podstawach. Jego wartość szacowana jest na 1,5-2 mld złotych.
 
Głównymi odbiorcami upominków i gadżetów reklamowych są firmy z branż: farmaceutycznej, alkoholowej, tytoniowej, konsultingowej oraz finansowej. Wyraźną tendencją jest coraz częstsze zamawianie gadżetów poprzez agencje reklamowe lub PR. Polski rynek upominków i gadżetów reklamowych charakteryzuje wysoki potencjał rozwojowy, tendencja rosnąca, rozproszenie rynku, rosnąca rola specjalizacji, produkty luksusowe i innowacyjne, odporność na kryzys gospodarczy, sezonować, stosunek ceny do jakości.
 
Trendy na polskim rynku: perspektywy wzrostu, stosunek ceny do jakości, doskonalenie obecnie dostępnych a wprowadzanie innowacji, narzucanie trendów przez producentów; przyjęcie się trendów zależne od odbiorców, użycie elektroniki, dostępność produktu, spójność gadżetu z branżą.
Prawdopodobne tendencje na przyszłe lata: wykorzystanie elektroniki użytkowej jako gadżetów, wzrastająca rola szybkiego czasu realizacji zamówienia, większe zapotrzebowanie na zindywidualizowane gadżety, większe zainteresowanie produktami ekologicznymi.
 
W kontekście samych produktów bardzo szybko rośnie zapotrzebowanie na elektronikę użytkową. Wszelkiego rodzaju nośniki danych usb, ramki multimedialne i tym podobne akcesoria stają się rewelacyjnym nośnikiem reklamy. Coraz większą ciekawość wzbudzają gadżety ekologiczne – pomijając obecną modę na ekologię pozwalają one również poprawić wizerunek firmy, jako działającej na zasadach zrównoważonego rozwoju.
 
Według badania "Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy" aż 82,93% marketerów wykorzystuje upominki reklamowe do kształtowania wizerunku firmy. Najważniejszym kryterium wyboru upominków reklamowych jest ich jakość (68,29%). Tu za nią, decydującymi czynnikami są wygląd (65,85%)
oraz cena (63,41%). Ponieważ klienci są świadomi wpływu materiałów reklamowych na wizerunek firmy, są skłonni zapłacić więcej za produkt wyższej klasy.
 
Podsumowując, upominki i gadżety reklamowe postrzegane są jako coraz efektywniejszy sposób dotarcia do klientów i promocji. Przekłada się to na
dynamiczny wzrost tego rynku i bardzo dobre dalsze perspektywy.
 
 
Analizę opracowano na podstawie:
1.“Wyniki badań rynku upominków i gadżetów reklamowych, ConQuest Consulting, Warszawa 2010 r
2. Badanie "Postrzegania upominków reklamowych jako nośnika reklamy", Polska Izba Artykułów Promocyjnych, 2015, www.piap-org.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl