Reklamacje

Zasady odbioru przesyłki

Osoba odbierająca przesyłkę z nagrodą powinna sprawdzić jej zawartość w obecności kuriera i w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń, braków czy niezgodności z załączoną notą wysyłki Uczestnik ma prawo złożenia reklamacji zgodnie z poniższą procedurą.

Wszelkie zauważone przy odbiorze przesyłki uszkodzenia lub braki ilościowe (np. zdekompletowanie przesyłki) w najlepiej rozumianym interesie Uczestnika powinny być zgłaszane kurierowi, bezpośrednio przy odbiorze. W takim wypadku sporządzany jest z udziałem kuriera specjalny protokół szkody, który pozwoli sprawnie rozpatrzyć reklamację. Rozpatrując otrzymane reklamacje związane z przesyłkami, kontaktujemy się z firmą kurierską – protokół szkody jest w takim wypadku dowodem nieprawidłowej realizacji usługi przez firmę kurierską. Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem złożenia do nas reklamacji, ale brak takiego protokołu może skutkować odmownym rozpatrzeniem reklamacji.

Ogólne zasady składania reklamacji

Do zgłaszania reklamacji służy formularz reklamacji (nie jest on obowiązkowy, jednak ułatwi nam on ich obsługę), który można do nas przesłać online lub poza serwisem (faksem, pocztą elektroniczną lub przesyłką pocztową).

Zwracamy uwagę, że – w zależności od sytuacji – odesłanie do nas towaru, którego dotyczy reklamacja, może w ogóle nie być potrzebne do załatwienia reklamacji. Zanim odeślesz reklamowany towar, skontaktuj się proszę z nami telefonicznie lub e-mailowo aby uzgodnić sposób postępowania. Formularz online Pobierz PDF

Typowe rodzaje reklamacji:

Uszkodzenia mechaniczne

Zawartość otrzymanej przesyłki jest uszkodzona/posiada wadę fizyczną

Niezgodność ilościowa

Ilość towaru zawartego w przesyłce jest niezgodna z notą wysyłki.

Niezgodność z zamówieniem

Otrzymana przesyłka zawiera produkty niezgodne ze złożonym zamówieniem

Wady ujawnione po wydaniu nagrody

Nagroda posiada wadę ukrytą lub jakościową

Uszkodzenia mechaniczne

Zawartość otrzymanej przesyłki jest uszkodzona/posiada wadę fizyczną. Co należy zrobić?

  1. Odbierz przesyłkę (zawiera towar-nagrodę oraz notę wysyłki).
  2. Poproś kuriera o formularz protokołu szkody i wypełnij go.
  3. Wykonaj zdjęcie uszkodzonej/wadliwej zawartości przesyłki (opakowania zewnętrznego i produktu).
  4. Wybierz preferowaną formę złożenia reklamacji:
    • pobierz formularz reklamacyjny w pdf, wydrukuj go i wypełnij, dołącz do niego dokumenty/zdjęcia z pkt 1-3 i wyślij całość:

Zalecamy, aby wszelkie uszkodzenia mechaniczne (uszkodzenia zawartości przesyłki) i wad fizycznych widoczne w momencie odbioru nagrody były zgłaszane kurierowi przy odbiorze oraz aby sporządzić z kurierem protokół szkody. Następnie prosimy niezwłocznie złożyć reklamację, najlepiej bezpośrednio po odebraniu przesyłki.

Pamiętaj, że reklamacje dotyczące uszkodzenia zawartości przesyłki powstałe podczas dostawy możesz zgłosić – według własnego wyboru – bezpośrednio do firmy kurierskiej. Jeśli chcesz zgłosić reklamację do firmy kurierskiej, spytaj kuriera o procedury reklamacyjne obowiązujące w firmie kurierskiej lub odwiedź stronę internetową firmy kurierskiej. W każdym wypadku, niezależnie od tego, do kogo zdecydujesz się złożyć reklamację, zalecamy sporządzenie protokołu szkody na formularzu firmy kurierskiej.

Niezgodność ilościowa

Ilość towaru zawartego w przesyłce jest niezgodna z notą wysyłki. Co dalej?

  1. Odbierz przesyłkę (zawiera towar-nagrodę oraz notę wysyłki).
  2. Poproś kuriera o formularz protokołu szkody i wypełnij go.
  3. Wykonaj zdjęcie zawartości przesyłki (opakowania zewnętrznego i produktu).
  4. Wybierz preferowaną formę złożenia reklamacji:
    • pobierz formularz reklamacyjny w pdf, wydrukuj go i wypełnij, dołącz do niego dokumenty/zdjęcia z pkt 1-3 i wyślij całość:

Zalecamy, aby wszelkie przypadki niezgodności towaru z notą wysyłki były zgłaszane kurierowi przy odbiorze oraz aby sporządzić z kurierem protokół szkody. Następnie prosimy niezwłocznie złożyć reklamację, najlepiej bezpośrednio po odebraniu przesyłki.

Niezgodność z zamówieniem

Otrzymana przesyłka zawiera produkty niezgodne ze złożonym zamówieniem. Co teraz?

W takiej sytuacji powinieneś niezwłocznie, najlepiej bezpośrednio po odebraniu przesyłki, zgłosić nam reklamację.

  1. Odbierz przesyłkę (zawiera towar-nagrodę oraz notę wysyłki).
  2. Wykonaj zdjęcie zawartości przesyłki (opakowania zewnętrznego i produktu).
  3. Wybierz preferowaną formę złożenia reklamacji:
    • pobierz formularz reklamacyjny w pdf, wydrukuj go i wypełnij, dołącz do niego dokumenty/zdjęcia z pkt 1-2 i wyślij całość:

Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia (dni robocze to dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy). W każdym wypadku udzielimy Ci odpowiedzi na reklamację na trwałym nośniku (np. e-mailowo).

Wady ujawnione po wydaniu nagrody

Nagroda posiada wadę ukrytą lub jakościową. Co dalej?

Reklamacje z powodu wad nagród, które ujawnią się po dacie ich wydania (np. wady ukryte i jakościowe), możesz zgłaszać do nas w terminie do 30 (trzydziestu) dni od dnia wydania nagrody (chyba, że w regulaminie programu, w którym uczestniczysz, wskazane są inne warunki).

Wybierz preferowaną formę złożenia reklamacji:

  • pobierz formularz reklamacyjny w pdf, wydrukuj go, wypełnij i wyślij:

Pamiętaj, aby w reklamacji wskazać przyczynę reklamacji i określić czego się domagasz (np. naprawa, wymiana na nowy, zwrot nagrody za zwrotem punktów wykorzystanych na jej zamówienie).

Zwróć uwagę, że nagrody w obsługiwanych przez nas programach są wydawane nieodpłatnie (gratis) i nie są one przedmiotem umowy sprzedaży.

Jak skorzystać z gwarancji?

Nie udzielamy gwarancji na nagrody wydawane w obsługiwanych przez nas programach, jednak dokładamy starań, aby nagrody te były objęte gwarancją producenta, dystrybutora lub innego podmiotu trzeciego (gwarant). Zasady i warunki gwarancji (jeśli dotyczy) oraz termin jej obowiązywania są określone w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do produktu lub – w przypadku niektórych produktów – są dostępne na stronie internetowej producenta. Niektóre nagrody, pomimo że nie posiadają karty gwarancyjnej, mogą być mimo to objęte gwarancją, a dla takich nagród mogą być przewidziane różne formy postępowania reklamacyjnego z tytułu gwarancji (np. okazanie opakowania może zastępować tradycyjną kartę gwarancyjną).

Jeżeli dana nagroda objęta jest gwarancją, to w przypadku, gdy w okresie gwarancyjnym ujawni się jej wada, możesz – według swojego wyboru – zgłosić reklamację bezpośrednio do gwaranta, zgodnie z treścią gwarancji. Reklamacje dotyczące wad nagród możesz składać do gwaranta w trakcie całego okresu gwarancyjnego. Zwracamy uwagę, że w przypadku nagród przekazywanych podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą okres gwarancyjny może być skrócony w porównaniu do okresu standardowego.

Jeśli chcesz skorzystać z gwarancji dotyczącej nagrody i złożyć reklamację do gwaranta, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Sprawdź szczegółowe warunki realizacji gwarancji określone na karcie gwarancyjnej lub dostępne na stronie internetowej producenta produktu.
  2. Skontaktuj się z autoryzowanym serwisem telefonicznie lub za pomocą poczty e-mail.
  3. Ustal szczegóły reklamacji.

Pamiętaj, że na potrzeby składania reklamacji z tytułu gwarancji nota wysyłki spełnia rolę analogiczną jak dowód zakupu.

W przypadku odmowy przyjęcia reklamowanego produktu przez serwis gwarancyjny, możesz skontaktować się z infolinią programu, w którym uczestniczysz – spróbujemy Ci pomóc interweniując na Twoją rzecz u gwaranta.

Pamiętaj, że w przypadku reklamacji złożonych na podstawie gwarancji, nie jesteśmy adresatem takich reklamacji. Jeśli skierujesz się do nas, możemy jedynie pośredniczyć w procedurze reklamacyjnej z tytułu gwarancji pomiędzy Tobą a gwarantem. Jeśli w tej sprawie potrzebujesz naszej pomocy, możesz skorzystać z infolinii programu, w którym uczestniczysz.

Tryb rozpatrywania reklamacji składanych do Pracowni Upominków Biznesowych

Po otrzymaniu reklamacji skontaktujemy się z Tobą celem potwierdzenia, że reklamacja wpłynęła.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni od ich otrzymania przez Pracownie Upominków Biznesowych (chyba, że krótszy termin reklamacji wynika z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa). W tym okresie zostanie Ci udzielona odpowiedź na reklamację. Odpowiedzi udzielimy na trwałym nośniku (np. e-mailem).